روژینو

فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی و بهداشتی

روژینو

فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی و بهداشتی

روژینو فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی و بهداشتی فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی خرید لوازم آرایشی فروش لوازم آرایشی خرید آنلاین لوازم آرایشی فروش آنلاین لوازم آرایشی خرید اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی فروش اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

طبقه بندی موضوعی

روش­های طبیعی سفید­کردن دندان­ها

شنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۳۹ ق.ظ


روژینو فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی بهداشتی : برای داشتن دندان­هایی تمیز و براق باید به سه مسأله توجه داشته باشید: آشنایی با موادی که دندان­ها را زرد و کدر می‌کند، آشنایی با مواد­غذایی که به حفظ سفیدی دندان­ها کمک می­کنند و نحوه سفید کردن دندان­ها.

*چرا دندان‌ها زرد می‌شوند؟

دندان­ها با گذشت زمان زرد و جرم­گرفته می­شوند. بعضی از عادات بد مثل تغذیه نامناسب و عدم رعایت بهداشت دهان یا مصرف دخانیات این روند را تسریع می­کند. مینا ممکن¬است به هر دلیلی سوراخ شود و این احتمال هم وجود دارد که به هنگام جویدن، ذرات مواد‌‌غذایی به داخل مینای دندان نفوذ کند، بر روی هم انباشته و درنهایت به تیرگی رنگ دندان منجر شود. هر چه مینای دندان خلل و فرج بیشتری داشته باشد، حساس‌تر و تیرگی آن ماندگارتر خواهد شد.

مصرف برخی مواد غذایی نیز در این میان بی‌تاثیر نیست:  نوشیدن چای، قهوه، نوشابه‌های گازدار مشکی، آبمیوه‌های تیره‌رنگی مثل آب انگور یا مصرف مواد‌غذایی با رنگ تند مثل چغندر، گیلاس، انار، تمشک، ریشه شیرین‌بیان، انواع تارت‌ها، بستنی‌های میوه‌ای قرمز‌رنگ، زردچوبه، زعفران، ادویه کاری و… باعث تیرگی تدریجی رنگ دندان می‌شود.

*کدام مواد غذایی سفید‌کننده دندانند؟

همانطور‌ که مصرف بعضی از مواد‌غذایی به تیرگی دندان‌ها ختم می‌شود، مواد‌غذایی دیگری هم وجود دارند که دندان‌ها را سفید می‌کنند. از میان این مواد، می‌‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کلم‌بروکلی، کاهو، اسفناج: به هنگام مصرف این سبزیجات، لایه محافظ ظریفی روی دندان‌ها ایجاد می‌شود و از آنها در برابر لکه‌ها و آلودگی‌های مواد‌غذایی محافظت می‌کند.
  2. کرفس، هویج، گل‌کلم، خیار، گلابی: میزان فیبر موجود در این مواد به قدری زیاد است که با مصرف آنها احساس خواهید کرد که به طور طبیعی دندان‌ها را مسواک زده‌اید.
  3. پنیرها: پروتئین‌ها و چربی‌های موجود در پنیر، در خنثی‌سازی اسیدهای غذایی بسیار مؤثرند. همچنین با توجه به اینکه ۹۵ درصد از مینای دندان را مواد معدنی تشکیل داده است، مقادیر بالای فسفر و کلسیم موجود در پنیر، دندان را در برابر تجزیه مواد‌معدنی مینا محافظت می‌کند.

*نحوه سفید کردن طبیعی دندان­ها:

برای سفید کردن دندان غیر از روش بلیچینگ که در مطب پزشک انجام می‌شود یا استفاده از کیت‌های مخصوصی که در داروخانه‌ها هست می‌توانید از مواد ساده‌ای که در آشپزخانه پیدا می‌شود هم کمک بگیرید. به برخی از این ترکیبات طبیعی اشاره می‌کنیم:

  1. پودر کربن طبیعی

کربن گیاهی یک داروی کاملاً طبیعی است که با کربنیزه کردن (نیم سوز کردن) چوب درختان سپیدار یا گردو بدست می­آید. اگر می­خواهید از فواید این پودر بهره­مند شوید، می­توانید به هنگام شستن دندان­ها مقدار کمی از این پودر را بر روی خمیر­دندان خود بریزید یا کمی از پودر کربن طبیعی را داخل فنجانی بریزید، سپس یک اسفنج خیس را به این پودر آغشته کنید و روی تک­تک دندان­ها بکشید و در نهایت به سرعت دهان و دندان­ها را شستشو دهید. کربن طبیعی خاصیت سفید­کنندگی بالایی دارد. اما فقط یک یا دومرتبه در هفته می‌توانید از این ترفند جالب استفاده کنید. اگر احیاناً کربن طبیعی را بلعیدید نگران نباشید چون این کربن کاملاً خوراکی­است و یک ضداسهال قوی محسوب می­شود.

  1. بیکربنات­ سدیم (جوش­شیرین)

جوش­شیرین قابلیت­های بسیاری دارد که یکی از آنها سفید­کردن دندان­هاست. به همین دلیل این ماده یک جرم­گیر طبیعی دندان محسوب می­شود! مسواک خود را آغشته به جوش­شیرین کنید و درست مثل یک خمیر­دندان طبیعی، آنرا روی دندان­ها بکشید. می­توانید مقدار کمی جوش­شیرین را با آب نصف یک عدد لیمو مخلوط کنید و ترکیب خمیری بدست آمده را به عنوان خمیر­دندان استفاده کنید. از آنجا که جوش­شیرین خاصیت سایندگی دارد، تنها یک بار در هفته از این ترکیب خمیری استفاده کنید چون در غیر اینصورت حتماً مینای دندان آسیب خواهد دید. بعد از دو یا سه ماه از شروع مصرف، شاهد نتایج خوبی خواهید بود.

  1. نمک دریایی

از آنجا که نمک­دریا حاوی مقادیر زیادی یُد است، خاصیت ضدعفونی­کنندگی و ضد­قارچی بالایی دارد. ۲ یا ۳ بار در هفته، محلولی از آب ولرم و نمک­دریا آماده کنید. مسواک خود را داخل این آب بزنید و روی دندان­ها بکشید. این محلول شبیه به آب واقعی دریاست و خاصیت سفیدکنندگی آن تضمینی است!

روش­های طبیعی سفید­کردن دندان­ها


  • روژینو روژینو

لوازم آرایش

لوازم آرایشی